Zamawiający:  Miejsko- Gminny Zespół Oświaty Ogrodowa 1, 66-530 Drezdenko

 

 

 

 

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

(SIWZ)

 

 

 

   

 

Dostawa serwerów sprzętu komputerowego (terminalowego)  wraz z oprogramowaniem na potrzeby Szkół w Drezdenku
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – dostawy

 

 

 

 

Sporządzona zgodnie z ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz.U. z 2010r., Nr113, poz.759 z późn. zm.).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                               Zatwierdził, dnia ……………… r.

                                                                                                               ………………..

 

 

 

Nr sprawy 4/zp/mgzo/14

 

 

 

 

 

 

 

Drezdenko dnia 26,03,2014

 

 

ROZDZIAŁ 1  NAZWA (FIRMA) ORAZ ADRES ZAMAWIAJĄCEGO

Nazwa (firma) i adres zamawiającego:

 

Nazwa zamawiającego:         Miejsko- Gminny Zespół Oświaty

Adres zamawiającego:           Ogrodowa 1

Kod Miejscowość:                  66-530 Drezdenko

Telefon:                                  95 7638102

Faks:                                      95 7620850

Adres strony internetowej:     www.oswiata.drezdenko.pl

Adres poczty elektronicznej: mgzo@oswiata.drezdenko.pl

Godziny urzędowania:           Poniedziałek – Piątek 7.00 – 15.00

 

ROZDZIAŁ 2 TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

2.1.      Zamawiający prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego.

2.2.      Postępowanie prowadzi się w języku polskim.

2.3.      Zamawiający prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010r., Nr 113, poz.759 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą Pzp.

2.4.      Niniejsza specyfikacja istotnych warunków zamówienia zwana będzie w dalszej jej części SIWZ.

2.5.      W sprawach nieuregulowanych niniejszą SIWZ mają zastosowanie przepisy prawa, w szczególności ustawy Prawo zamówień publicznych.

2.6.      Wszelkie informacje w niniejszej SIWZ przedstawione są wyłącznie w celu umożliwienia Wykonawcom przygotowania oferty.

 

ROZDZIAŁ 3  OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

3.1.      Rodzaj zamówienia: dostawy.

3.2.      Nazwa nadana zamówieniu przez Zamawiającego: Dostawa serwerów sprzętu komputerowego (terminalowego)  wraz z oprogramowaniem na potrzeby Szkół w Drezdenku
3.3.      Określenie wielkości lub zakresu zamówienia:

3.3.1    Przedmiotem zamówienia jest: dostawa oraz montaż komputerów (terminali) serwera wraz z instalacją i uruchomieniem. Dostarczony sprzęt musi być fabrycznie nowy, wolny od obciążeń prawnymi osób trzecich i wyprodukowany nie wcześniej niż 2013r. Na każdym urządzeniu  zainstalowany ma być zestaw programów zgodne z opisem przedmiotu zamówienia. Wszystkie urządzenia mają być skonfigurowane do pracy. Komputery (terminale) uczniowskie mają być podłączone do niezbędnych urządzeń tak aby nauczyciel mógł kozystać bezproblemowo z sprzętu na lekcjach. Wykonawca zapewni podstawowe, bezpłatne szkolenie nauczycieli, którzy będą korzystali zakupionego sprzętu w czasie lekcji. Posiada dołączone niezbędne instrukcje i materiały dotyczące użytkowania w języku polskim.

3.4.      Harmonogram prac uzgodnić z Zamawiającym (Dyrektorem szkoły).Dostawa nie kolizyjna z zajęciami uczniów.

3.5.      Czy przewiduje się udzielenia zamówienia uzupełniających: nie     

3.6.      Wspólny Słownik Zamówienia (CPV): 30.213300-8, 30231300-0, 48.820000-2.

           

3.7.      Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za dostawę wykonane przez podwykonawców.

3.8.      Wykonawca udzieli na prawidłowo wykonany przedmiot zamówienia i wyposażenie 3-letnią gwarancję jakości. Gwarancja jakości obejmuje wszelkie wady fizyczne przedmiotu zamówienia powstałe z przyczyn tkwiących w przedmiocie zamówienia oraz w wyniku prawidłowego używania przedmiotu zamówienia (zwykłe zużycie).

 

ROZDZIAŁ 4 OPIS CZĘŚCI ZAMÓWIENIA

            Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

.

 

ROZDZIAŁ 5 TERMIN WYKONANIA ZAMOWIENIA

            Termin wykonania zamówienia: 30 dni od daty zawarcia umowy.

 

ROZDZIAŁ 6  PRZESŁANKI WYKLUCZENIA, WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ  OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

6.1.      Z postępowania o udzielenie przedmiotowego zamówienia wyklucza się Wykonawców,

            o których mowa  w art.24 ustawy Pzp.

6.2.      O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału określone  w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy.

6.2.1.  Posiadanie uprawnień - posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania: Zamawiający nie opisuje i nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca oświadczy, że spełnia w/w warunek.

6.2.2.   Posiadanie wiedzy i doświadczenia

            Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Zamawiający oceni warunek za spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –  w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną dostawę sprzętu komputerowego o wartości nie mniejszej  niż 100.000 zł. brutto, (referencje lub protokoły odbioru).

6.2.3.   Sytuacja ekonomiczna i finansowa:

Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania – Wykonawca składa oświadczenie, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ.

6.3.

1. Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w art. 25 ust 1 ustawy, zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy.

2. Wykonawca, w myśl art. 26 ust2b ustawy, może polegać ma wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, nie zależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia..

6.4.      Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się  o udzielenie zamówienia warunki, których opis sposobu dokonywania oceny spełniania określono niniejszej sekcji mogą spełniać łącznie, z tym że żaden z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

 

ROZDZIAŁ 7   WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ POZOSTAŁYCH OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW.

7.1.      W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy mają     dostarczyć następujące oświadczenia lub dokumenty:

7.1.1.   Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust 1 i art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych.

7.1.2.   Wykaz wykonania co najmniej jednej dostawy sprzętu komputerowego, o wartości nie mniejszej niż 100 000 zł brutto  w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, jednej dostawy sprzętu  komputerowego, o wartości nie mniejszej  niż 100.000 zł. brutto, podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania  oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że dostawa została należycie wykonana.

·         Wykonawca zrealizował w ostatnich 3 latach dostawy na minimum 100 zestawów terminalowych, z czego przynajmniej jedna dostawa obejmowała nie mniej niż 24 zestawów terminalowych,

·         Wykonawca zrealizował w ostatnich 3 latach dostawy sprzętu komputerowego dla minimum 10 jednostek oświatowych, z czego łączna wartość dostarczonego sprzętu przekroczyła kwotę 100 tysięcy złotych brutto.

 

7.2.      W celu wykazania braków podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy Pzp, oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia.

7.3.      Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia
            w  odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w ust.7.2.

7.4.      Dokumenty sporządzone w języku obcym należy składać wraz z tłumaczeniem na język polski.

7.5.      Wymagane dokumenty należy składać w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.

7.6.      W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na których zasobach lub zdolnościach finansowych polega Wykonawca, kopię dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty.

7.7.      Wykonawcy występujący wspólnie o udzielenie zamówienia są zobowiązania do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

7.8.      Przepisy dotyczące Wykonawców stosuje się odpowiednio do Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia.

7.9.      Zamawiający żąda wraz z ofertą następujących dokumentów:

7.9.1    Formularz oferty, stanowi załącznik  nr 2 do SIWZ

7.9.2.   Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia zgodnie z art. 22 i 24 ustawy Prawo zamówień publicznych, stanowi załącznik nr 3 i 4 do SIWZ

7.9.3.   Wykaz dostawy, stanowi załącznik nr 5 do SIWZ.

7.9.4     Formularz cenowy, stanowiący załącznik nr 7 do SIWZ

7.9.5    Oświadczenie dotyczącej grupy kapitałowej załącznik nr 8 do SWIZ

7.9.6    Oświadczenie o nie zaleganiu podatku i składek ZUS załącznik nr 9 do SWIZ

7.9.7    Oświadczenie o ubezpieczeniu załącznik nr 10 do SWIZ

 

Zamawiający przypomina, że z treści oferty i załączonych do niej dokumentów powinno wynikać jednoznacznie, że osoba/y, która\e ją podpisała/y jest/są do tego upoważniona/e, pod rygorem nieważności oferty.

 

.

Rozdział 8.     Informacja o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami

 

8.1. Zasady i formy przekazywania oświadczeń, wniosków i innych:

1)  Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie. Pisma do zamawiającego należy kierować na:

adres zamawiającego podany w pkt. I niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

2)  Inne dopuszczalne formy porozumiewania się z wykonawcami:

a) Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się za pomocą faksu podanego w pkt. I niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia –(95 7620850).

b) Zamawiający dopuszcza możliwość porozumiewania się drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w pkt. I niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia - e-mail mgzo@oswiata.drezdenko.pl

3)   W przypadku, gdy przesłane za pomocą faksu oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz inne dokumenty w niniejszym postępowaniu będą nieczytelne zamawiający może się zwrócić o ponowne ich przesłanie za pomocą innego z wymienionych w niniejszej specyfikacji sposobów.

 

2. Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami

1)  Osobą ze strony zamawiającego upoważnioną do kontaktowania się z wykonawcami jest:

stanowisko          dyrektor

imię i nazwisko    Ewa Pręt       

tel.                        95 7638102    

fax.                      95 7620850    

w terminach        godz. pomiędzy 10.00 a 14.00

2)  Osobą ze strony zamawiającego upoważnioną do potwierdzenia wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz innych informacji przekazanych za pomocą faksu lub drogą elektroniczną jest:

stanowisko          dyrektor

imię i nazwisko    Ewa Pręt       

tel.                        95 7638102    

fax.                      95 7620850

w terminach        w godzinach pracy zamawiającego

3. Wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

1)  wykonawca może zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie wszystkim wykonawcom, którym przekazał specyfikację istotnych warunków zamówienia nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, z zastrzeżeniem pkt.2.

2)  Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji wpłynie do zamawiającego później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, zamawiający może udzielić wyjaśnień lub pozostawić wniosek bez rozpoznania.

3)  Ewentualna zmiana terminu składania ofert nie powoduje przesunięcia terminu, o którym mowa w pkt. 2, po upłynięciu, którego zamawiający może pozostawić wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji bez rozpoznania.

4)  Treść zapytań oraz udzielone wyjaśnienia zostaną jednocześnie przekazane wszystkim wykonawcom, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia, bez ujawniania źródła zapytania oraz zamieszczone na stronie internetowej Strona WWW.

5)  Nie udziela się żadnych ustnych i telefonicznych informacji, wyjaśnień czy odpowiedzi na kierowane do zamawiającego zapytania w sprawach wymagających zachowania pisemności postępowania.

6)  Zamawiający nie przewiduje zorganizowania zebrania z wykonawcami

4. Modyfikacja treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

1)   W uzasadnionych przypadkach zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmodyfikować treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

2)   Wprowadzone w ten sposób modyfikacje, uzupełnienia i ustalenia lub zmiany, w tym zmiany terminów, przekazane zostaną wszystkim wykonawcom, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia oraz zamieszczone zostaną na stronie internetowej Strona WWW.

3) Wszelkie modyfikacje, uzupełnienia i ustalenia oraz zmiany, w tym zmiany terminów, jak     również pytania wykonawców wraz z wyjaśnieniami stają się integralną częścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert. Wszelkie prawa i zobowiązania wykonawcy odnośnie wcześniej ustalonych terminów będą podlegały nowemu terminowi.

4)   Jeżeli wprowadzona modyfikacja treści specyfikacji nie prowadzi do zmiany treści ogłoszenia zamawiający może przedłużyć termin składania ofert o czas niezbędny na wprowadzenie zmian w ofertach, jeżeli będzie to niezbędne.

5)   Jeżeli wprowadzona modyfikacja treści specyfikacji prowadzi do zmiany treści ogłoszenia zamawiający zamieści w Biuletynie Zamówień Publicznych „ogłoszenie o zmianie głoszenia zamieszczonego w Biuletynie Zamówień Publicznych", przedłużając jednocześnie termin składania ofert o czas niezbędny na wprowadzenie zmian w ofertach, jeżeli spełnione zostaną przesłanki określone w art. 12a ust. 1 lub 2 Prawa zamówień publicznych.

6)   Niezwłocznie po zamieszczeniu w Biuletynie Zamówień Publicznych „ogłoszenia o zmianie ogłoszenia zamieszczonego w Biuletynie Zamówień Publicznych zamawiający zamieści informację o zmianach na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej Strona WWW.

 

 

ROZDZIAŁ 9  WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM

            Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium w niniejszym przetargu.

 

ROZDZIAŁ 10 TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ

10.1     Termin związania ofertą wynosi 30 dni.

10.2.    Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

 

ROZDZIAŁ 11  Opis sposobu przygotowania oferty

 

1. Przygotowanie oferty:

1)   Wykonawca może złożyć jedną ofertę, w formie pisemnej, w języku polskim, pismem czytelnym.

2)   Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę.

3)   Oferta oraz wymagane formularze, zestawienia i wykazy składane wraz z ofertą wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym oraz przepisami prawa.

4)   Oferta podpisana przez upoważnionego przedstawiciela wykonawcy wymaga załączenia właściwego pełnomocnictwa lub umocowania prawnego.

5)   Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia, załączniki i inne dokumenty, o których mowa w treści niniejszej specyfikacji.

6)   Dokumenty winny być sporządzone zgodnie z zaleceniami oraz przedstawionymi przez zamawiającego wzorcami (załącznikami), zawierać informacje i dane określone w tych dokumentach.

7)   Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby/ osób podpisującej ofertę.

8)   Wszystkie strony oferty powinny być spięte (zszyte) w sposób trwały, zapobiegający możliwości dekompletacji zawartości oferty.

 

 

2. Sposób zaadresowania oferty:

1)   Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystej, zamkniętej kopercie / opakowaniu w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert.

2)   Koperta / opakowanie zawierające ofertę winno być zaadresowane do zamawiającego na adres podany w punkcie 1 niniejszej specyfikacji i opatrzone nazwą, dokładnym adresem wykonawcy oraz oznaczone w sposób następujący:

Dostawa serwerów sprzętu komputerowego (terminalowego) wraz z oprogramowaniem na potrzeby Szkół w Drezdenku. Nie otwierać przed dniem 04.04.2014 9.30"

 

3)   Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z nienależytego oznakowania koperty / opakowania lub braku którejkolwiek z wymaganych informacji.

 

 

ROZDZIAŁ 12 Miejsce i termin składania i otwarcia ofert

 

1. Oferty należy składać do dnia: 04,04,2014 do godz. 9.00

w siedzibie: Miejsko Gminny Zespół Oświaty

ul. Ogrodowa 1

66-530 Drezdenko

Sekretariat

 

2. Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę. Zmiana, jak i wycofanie oferty, wymagają zachowania formy pisemnej.

 

3. Oferty zostaną otwarte dnia: 04,04,2014, o godz. 9.30

w siedzibie: Miejsko Gminny Zespół Oświaty

ul. Ogrodowa 1

66-530 Drezdenko

Sala narad

 

 

ROZDZIAŁ 13 OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY

13.1.    Cenę oferty należy podać w wartości netto i brutto.

13.2.    Cenę oferty należy ustalić w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

13.3.     Cena oferty zawiera dostawę sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem, instalację i szkolenie z obsługi urządzeń zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ..

13.4.    Wykonawca określi cenę ryczałtową brutto za całość zamówienia cyfrowo i słownie biorąc pod

uwagę opis przedmiotu zamówienia,  w złotych polskich (PLN).

13.5     Cenę brutto oferty, zawierającą VAT (obliczona w Formularzu cenowym)- należy podać

            w formularzu ofertowym.

13.6.    Cena oferty będzie ryczałtem. Zgodnie z art. 632 Ustawy z 23.04.1964 r. – Kodeks cywilny

            (Dz.U. Nr 16, poz.93 z późn. zm.) wynagrodzenie ryczałtowe zostało określone następująco:

            §1. Jeżeli strony umówiły się o wynagrodzenie ryczałtowe, przyjmujący zamówienie nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie trwania umowy nie można było           przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac.

            §2. Jeżeli jednak wskutek zmiany stosunków, której nie można było przewidzieć, wykonanie dzieła groziłoby przyjmującemu zamówienie rażącą stratę, sąd może podwyższyć ryczałt lub      rozwiązać umowę.

13.7.    Wykonawca ponosić będzie skutki błędów w ofercie wynikających nieuwzględnienia okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia. W związku z powyższym od Wykonawcy wymagane jest bardzo szczegółowe zapoznanie się z przedmiotem zamówienia, a także sprawdzenie warunków wykonania zamówienia i skalkulowania ceny oferty z należytą starannością.

13.8     Wykonawca powinien zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie ewentualnych rozbieżności w opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik do SIWZ.

13.9.    Do porównania i oceny ofert Zamawiający będzie brał pod uwagę cenę brutto.

13.10   Rozliczenie pomiędzy Wykonawcą a zamawiającym prowadzone będą wyłącznie w PLN.

13.11.  Jeżeli złożona oferta powodować  będzie powstanie obowiązku podatkowego Zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, Zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do oferowanej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami.

 

ROZDZIAŁ 14 INFORMACJE DOTYCZĄCE WALUT OBCYCH, W JAKICH MOGĄ BYĆ

PROWADZONE ROZLICZENIA MIĘDZY ZAMAWIAJĄCYM A WYKONAWCĄ

Zamawiający nie przewiduje rozliczenia między Zamawiającym, a Wykonawcą w innej walucie niż PLN.

 

ROZDZIAŁ 15            OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY

WYBORZE OFERTY WRAZ Z PODANIEM ZNACZENIA TYCH KRYTERIÓW

ORAZ SPOSOBU OCENY OFERT

15.1.    Przy wyborze oferty Zamawiający kierował się będzie następującym kryterium i jego wagą:

 

            kryterium: cena oferty brutto – waga 100%

 

            przy czym każdej ofercie przyznana  liczba punktów obliczona według następującego wzoru:

 

                                   Cmin x 100

Pof  = ------------------- pkt.

                                                  Cof

 

gdzie: Pof               - liczba punktów przyznanych ofercie

           Cmin            - najniższa z oferowanych cen

           Cof              - cena rozpatrywanej oferty

 

15.2.    Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta oceniona zgodnie z kryterium oceny ofert uzyska największą liczbę punktów.

15.3.    W toku oceny złożonych ofert Zamawiający może żądać udzielenia  przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert.

15.4.    Odrzucenie oferty. W oparciu o art. 89 ust. 1 ustawy Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:

15.4.1. jest niezgodna z ustawą,

15.4.2.  jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust.2 pkt 3 ustawy,

15.4.3. jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,

15.4.4. zawiera rażąco niska cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,

15.4.5. została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,

15.4.6. zawiera błędy w obliczeniu ceny,

15.4.7. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na  poprawienie omyłki, której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.

15.5.    Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą, zgodnie z art.24 ust.4 ustawy.

15.6     Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający jednocześnie zawiadomi Wykonawców, którzy złożyli oferty, o:

15.6.1. Wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę), albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania i adres Wykonawcy, którego ofertę wybrano oraz uzasadnienie jej wyboru, oraz nazwy (firmy), albo imiona  i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy Wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączna punktację,

15.6.2. Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne,

15.6.3. Wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając  uzasadnienie faktyczne i prawne,

15.6.4. Terminie, określonym zgodnie z art. 94 ust. 1 lub 2, po którego upływie umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta.( zgodnie z art.92 ustawy).

15.7.    Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zamieści informacje, o których mowa w pkt 15.6.1. na stronie internetowej oraz w miejscu publicznym swojej siedziby.

 

ROZDZIAŁ 16  INFORMACJA O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWIINY ZOSTAĆ

 DOPEŁNIONE   PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W

 SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO

16.1.    Miejsce i termin zawarcia umowy wyznacza Zamawiający. O miejscu i terminie zawarcia umowy Wykonawca, którego oferta została wybrana zostanie poinformowany odrębnym zawiadomieniem.

16.2.    Umowa zostanie zawarta na ogólnych warunkach określonych we wzorze umowy, który stanowi załącznik nr 6 – 6b do SIWZ.

 

ROZDZIAŁ 17  Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy

 Zamawiający nie przewiduje wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

 

           

ROZDZIAŁ 18 POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH

WYKONAWCY W TOKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

18.1.    Środki ochrony prawnej przysługują wykonawcom, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy.

18.2.    Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, prowadzoną i ogłoszoną na stronie internetowej Urzędu Zamówień Publicznych przez Prezesa Urzędu.

18.3.   Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.

18.4.   Odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności:

18.4.1. opisu sposobu oceny dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu,

18.4.2. wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia,

18.4.3. odrzucenie oferty odwołującego.

18.5.    Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym  za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

18.6.    Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia za pomocą faksu lub drogą elektroniczną.

18.7.    Odwołanie wnosi się w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane za pomocą faksu lub drogą elektroniczną, albo w terminie 10 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.

18.8.    Odwołanie wobec treści ogłoszenia i postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.

18.9.    Odwołanie wobec czynności innych niż  określone w pkt 18.7 i 18.8 wnosi się w terminie 5 dni od dnia w którym powzięto lub przy zachowaniu  należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.

18.10.  Odwołanie powinno wskazywać czynności lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniające  wniesienie odwołania.

18.11.  Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla  siedziby zamawiającego.

18.12.  Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi  skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z jej wniesieniem.

 

ROZDZIAŁ 19              OFERTY WARIANTOWE

             Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

 

ROZDZIAŁ 20  UMOWA RAMOWA

            Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

 

ROZDZIAŁ 21  AUKCJA ELEKTRONICZNA

            Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.

 

ROZDZIAŁ 22  ZWROT KOSZTÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

            Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów  udziału w postępowaniu.

 

ROZDZIAŁ 23  WYKAZ ZAŁĄCZNIKÓW DO SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW  ZAMÓWIENIA

 

 

Zał. Nr 1 -       Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.

Zał. Nr 2 –       Formularz oferty – wzór;

Zał. Nr 3 –       oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania

Zał. Nr 4 –       oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (art.22) – wzór;

Zał. Nr 5 –       Wykaz dostawy

Zał. Nr 6 –       Wzór umowy;

Zał. Nr 6a –     Wzór umowy;

Zał. Nr 6b –     Wzór umowy;

Zał. Nr 7 –       Formularz cenowy

Zał. Nr 8 -       Oświadczenie dotyczące grupy kapitałowej

Zał. Nr 9 -       Oświadczenie o nie zaleganiu podatku i składek ZUS

Zał. Nr 10 -     Oświadczenie o ubezpieczeniu OC