Zamawiający: Miejsko- Gminny Zespół Oświaty Ogrodowa 1, 66-530
Drezdenko
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW
ZAMÓWIENIA
(SIWZ)
Dostawa serwerów
sprzętu komputerowego (terminalowego)
wraz z oprogramowaniem na potrzeby Szkół w Drezdenku
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – dostawy
Sporządzona
zgodnie z ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz.U. z 2010r., Nr113, poz.759 z późn.
zm.).
Zatwierdził, dnia ……………… r.
………………..
Nr sprawy 4/zp/mgzo/14
Drezdenko
dnia 26,03,2014
ROZDZIAŁ
1 NAZWA (FIRMA) ORAZ ADRES ZAMAWIAJĄCEGO
Nazwa (firma) i adres zamawiającego:
Nazwa zamawiającego: Miejsko-
Gminny Zespół Oświaty
Adres
zamawiającego: Ogrodowa 1
Kod
Miejscowość: 66-530 Drezdenko
Telefon:
95 7638102
Faks:
95 7620850
Adres
strony internetowej: www.oswiata.drezdenko.pl
Adres
poczty elektronicznej: mgzo@oswiata.drezdenko.pl
Godziny
urzędowania: Poniedziałek – Piątek 7.00 – 15.00
ROZDZIAŁ
2 TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
2.1. Zamawiający prowadzi postępowanie o udzielenie
zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego.
2.2. Postępowanie
prowadzi się w języku polskim.
2.3.
Zamawiający prowadzi postępowanie o
udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29
stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z
2010r., Nr 113, poz.759 z późn. zm.), zwanej dalej
ustawą Pzp.
2.4.
Niniejsza specyfikacja istotnych warunków
zamówienia zwana będzie w dalszej jej części SIWZ.
2.5.
W sprawach nieuregulowanych niniejszą
SIWZ mają zastosowanie przepisy prawa, w szczególności ustawy Prawo zamówień
publicznych.
2.6.
Wszelkie informacje w niniejszej SIWZ
przedstawione są wyłącznie w celu umożliwienia Wykonawcom
przygotowania oferty.
ROZDZIAŁ
3 OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
3.1. Rodzaj zamówienia: dostawy.
3.2. Nazwa nadana zamówieniu przez Zamawiającego: Dostawa
serwerów sprzętu komputerowego (terminalowego)
wraz z oprogramowaniem na potrzeby Szkół w Drezdenku
3.3.
Określenie wielkości lub zakresu
zamówienia:
3.3.1 Przedmiotem zamówienia jest: dostawa oraz montaż komputerów (terminali)
serwera wraz z instalacją i uruchomieniem. Dostarczony sprzęt musi być
fabrycznie nowy, wolny od obciążeń prawnymi osób trzecich i wyprodukowany nie
wcześniej niż 2013r. Na każdym urządzeniu
zainstalowany ma być zestaw programów zgodne z opisem przedmiotu
zamówienia. Wszystkie urządzenia mają być skonfigurowane do pracy. Komputery (terminale)
uczniowskie mają być podłączone do niezbędnych urządzeń tak aby nauczyciel mógł
kozystać bezproblemowo z sprzętu na lekcjach.
Wykonawca zapewni podstawowe, bezpłatne szkolenie nauczycieli, którzy będą
korzystali zakupionego sprzętu w czasie lekcji. Posiada dołączone niezbędne
instrukcje i materiały dotyczące użytkowania w języku polskim.
3.4. Harmonogram prac uzgodnić z Zamawiającym
(Dyrektorem szkoły).Dostawa nie kolizyjna z zajęciami uczniów.
3.5. Czy przewiduje się udzielenia zamówienia
uzupełniających: nie
3.6. Wspólny
Słownik Zamówienia (CPV): 30.213300-8, 30231300-0, 48.820000-2.
3.7. Wykonawca
będzie ponosił pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za
dostawę wykonane przez podwykonawców.
3.8. Wykonawca
udzieli na prawidłowo wykonany przedmiot zamówienia i wyposażenie 3-letnią gwarancję
jakości. Gwarancja jakości obejmuje wszelkie wady fizyczne przedmiotu zamówienia
powstałe z przyczyn tkwiących w przedmiocie zamówienia oraz w wyniku prawidłowego
używania przedmiotu zamówienia (zwykłe zużycie).
ROZDZIAŁ
4 OPIS CZĘŚCI ZAMÓWIENIA
Zamawiający
nie dopuszcza składania ofert częściowych.
.
ROZDZIAŁ
5 TERMIN WYKONANIA ZAMOWIENIA
Termin
wykonania zamówienia: 30 dni od daty zawarcia umowy.
ROZDZIAŁ
6 PRZESŁANKI WYKLUCZENIA, WARUNKI UDZIAŁU
W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU
DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
6.1. Z
postępowania o udzielenie przedmiotowego zamówienia wyklucza się Wykonawców,
o
których mowa w art.24 ustawy Pzp.
6.2. O
udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału
określone w art. 22 ust.1 ustawy Prawo
zamówień publicznych oraz nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie
zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy.
6.2.1.
Posiadanie uprawnień - posiadają
uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania: Zamawiający nie opisuje i
nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie. Warunek zostanie uznany za
spełniony, jeżeli Wykonawca oświadczy, że spełnia w/w warunek.
6.2.2. Posiadanie
wiedzy i doświadczenia
Opis
sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Zamawiający oceni warunek za spełniony, gdy Wykonawca
wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej
jedną dostawę sprzętu komputerowego o wartości nie mniejszej niż 100.000 zł. brutto,
(referencje lub protokoły odbioru).
6.2.3. Sytuacja ekonomiczna i finansowa:
Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w
postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych
oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania – Wykonawca składa oświadczenie,
którego wzór stanowi załącznik nr 3
do niniejszej SIWZ.
6.3.
1. Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy w określonym
terminie nie złożyli wymaganych przez zamawiającego oświadczeń lub dokumentów,
o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw,
albo którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o
których mowa w art. 25 ust 1 ustawy, zawierające błędy lub którzy złożyli
wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo
ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby
unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i
dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w
postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy.
2. Wykonawca, w myśl art. 26 ust2b ustawy, może
polegać ma wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do
wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, nie
zależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w
takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował
zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu
pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych
zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia..
6.4. Wykonawcy,
którzy wspólnie ubiegają się o
udzielenie zamówienia warunki, których opis sposobu dokonywania oceny
spełniania określono niniejszej sekcji mogą spełniać łącznie, z tym że żaden z
Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
ROZDZIAŁ 7 WYKAZ
OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA
SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ POZOSTAŁYCH OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW.
7.1. W celu potwierdzenia spełniania warunków
udziału w postępowaniu Wykonawcy mają dostarczyć
następujące oświadczenia lub dokumenty:
7.1.1. Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w
postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust 1 i art. 24 ustawy Prawo zamówień
publicznych.
7.1.2. Wykaz wykonania co najmniej jednej dostawy
sprzętu komputerowego, o wartości nie
mniejszej niż 100 000 zł brutto w okresie ostatnich trzech lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –
w tym okresie, jednej dostawy sprzętu
komputerowego, o wartości nie mniejszej
niż 100.000 zł. brutto, podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca
wykonania oraz załączeniem dokumentu
potwierdzającego, że dostawa została należycie wykonana.
·
Wykonawca
zrealizował w ostatnich 3 latach dostawy na minimum 100 zestawów terminalowych,
z czego przynajmniej jedna dostawa obejmowała nie mniej niż 24 zestawów terminalowych,
·
Wykonawca
zrealizował w ostatnich 3 latach dostawy sprzętu komputerowego dla minimum 10
jednostek oświatowych, z czego łączna wartość dostarczonego sprzętu
przekroczyła kwotę 100 tysięcy złotych brutto.
7.2.
W celu wykazania braków podstaw do
wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach,
o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy Pzp, oświadczenia
o braku podstaw do wykluczenia.
7.3. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków udziału w
postępowaniu polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art.
26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział
w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia
w
odniesieniu do tych podmiotów dokumentów
wymienionych w ust.7.2.
7.4.
Dokumenty sporządzone w języku obcym
należy składać wraz z tłumaczeniem na język polski.
7.5. Wymagane
dokumenty należy składać w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z
oryginałem przez Wykonawcę.
7.6. W
przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w
przypadku innych podmiotów, na których zasobach lub zdolnościach finansowych
polega Wykonawca, kopię dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych
podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te
podmioty.
7.7. Wykonawcy
występujący wspólnie o udzielenie zamówienia są zobowiązania do ustanowienia
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia
publicznego.
7.8. Przepisy
dotyczące Wykonawców stosuje się odpowiednio do Wykonawców ubiegających się
wspólnie o udzielenie zamówienia.
7.9. Zamawiający
żąda wraz z ofertą następujących dokumentów:
7.9.1 Formularz oferty, stanowi załącznik nr 2 do SIWZ
7.9.2. Oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia zgodnie z art. 22 i 24 ustawy Prawo zamówień
publicznych, stanowi załącznik nr 3 i 4 do SIWZ
7.9.3. Wykaz dostawy,
stanowi załącznik nr 5 do SIWZ.
7.9.4 Formularz
cenowy, stanowiący załącznik nr 7 do SIWZ
7.9.5 Oświadczenie
dotyczącej grupy kapitałowej załącznik nr 8 do SWIZ
7.9.6 Oświadczenie
o nie zaleganiu podatku i składek ZUS załącznik nr 9 do SWIZ
7.9.7 Oświadczenie
o ubezpieczeniu załącznik nr 10 do SWIZ
Zamawiający
przypomina, że z treści oferty i załączonych do niej dokumentów powinno wynikać
jednoznacznie, że osoba/y, która\e ją podpisała/y jest/są do tego
upoważniona/e, pod rygorem nieważności oferty.
.
Rozdział 8. Informacja o sposobie porozumiewania się zamawiającego z
wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie
osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami
8.1. Zasady i formy przekazywania oświadczeń, wniosków i innych:
1) Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia
oraz informacje zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie. Pisma do
zamawiającego należy kierować na:
adres
zamawiającego podany
w pkt. I niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
2) Inne dopuszczalne formy porozumiewania się z
wykonawcami:
a)
Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się za pomocą faksu podanego w pkt. I
niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia –(95 7620850).
b)
Zamawiający dopuszcza możliwość porozumiewania się drogą elektroniczną na adres
poczty elektronicznej podany w pkt. I niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia - e-mail mgzo@oswiata.drezdenko.pl
3) W przypadku, gdy
przesłane za pomocą faksu oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz inne
dokumenty w niniejszym postępowaniu będą nieczytelne zamawiający może się
zwrócić o ponowne ich przesłanie za pomocą innego z wymienionych w niniejszej
specyfikacji sposobów.
2. Osoby
uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami
1) Osobą ze strony zamawiającego upoważnioną do
kontaktowania się z wykonawcami jest:
stanowisko dyrektor
imię i nazwisko Ewa
Pręt
tel. 95 7638102
fax. 95 7620850
w terminach godz.
pomiędzy
2) Osobą ze strony zamawiającego upoważnioną do
potwierdzenia wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz innych informacji
przekazanych za pomocą faksu lub drogą elektroniczną jest:
stanowisko dyrektor
imię i nazwisko Ewa
Pręt
tel. 95 7638102
fax. 95 7620850
w
terminach w godzinach pracy zamawiającego
3.
Wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
1) wykonawca może zwrócić
się do zamawiającego o wyjaśnienie treści niniejszej specyfikacji istotnych
warunków zamówienia. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie wszystkim
wykonawcom, którym przekazał specyfikację istotnych warunków zamówienia nie
później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, z zastrzeżeniem
pkt.2.
2) Jeżeli wniosek o
wyjaśnienie treści specyfikacji wpłynie do zamawiającego później niż do końca
dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert lub dotyczy
udzielonych wyjaśnień, zamawiający może udzielić wyjaśnień lub pozostawić
wniosek bez rozpoznania.
3) Ewentualna zmiana terminu
składania ofert nie powoduje przesunięcia terminu, o którym mowa w pkt. 2, po
upłynięciu, którego zamawiający może pozostawić wniosek o wyjaśnienie treści
specyfikacji bez rozpoznania.
4) Treść zapytań oraz
udzielone wyjaśnienia zostaną jednocześnie przekazane wszystkim wykonawcom,
którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia, bez ujawniania
źródła zapytania oraz zamieszczone na stronie internetowej Strona WWW.
5) Nie udziela się żadnych ustnych i
telefonicznych informacji, wyjaśnień czy odpowiedzi na kierowane do
zamawiającego zapytania w sprawach wymagających zachowania pisemności
postępowania.
6) Zamawiający nie przewiduje zorganizowania zebrania
z wykonawcami
4.
Modyfikacja treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
1) W uzasadnionych
przypadkach zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmodyfikować
treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
2) Wprowadzone w ten sposób
modyfikacje, uzupełnienia i ustalenia lub zmiany, w tym zmiany terminów,
przekazane zostaną wszystkim wykonawcom, którym przekazano specyfikację
istotnych warunków zamówienia oraz zamieszczone zostaną na stronie internetowej
Strona WWW.
3) Wszelkie modyfikacje, uzupełnienia i ustalenia oraz zmiany, w
tym zmiany terminów, jak również
pytania wykonawców wraz z wyjaśnieniami stają się integralną częścią
specyfikacji istotnych warunków zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert.
Wszelkie prawa i zobowiązania wykonawcy odnośnie wcześniej ustalonych terminów
będą podlegały nowemu terminowi.
4) Jeżeli wprowadzona
modyfikacja treści specyfikacji nie prowadzi do zmiany treści ogłoszenia
zamawiający może przedłużyć termin składania ofert o czas niezbędny na
wprowadzenie zmian w ofertach, jeżeli będzie to niezbędne.
5) Jeżeli wprowadzona
modyfikacja treści specyfikacji prowadzi do zmiany treści ogłoszenia
zamawiający zamieści w Biuletynie Zamówień Publicznych „ogłoszenie o zmianie
głoszenia zamieszczonego w Biuletynie Zamówień Publicznych",
przedłużając jednocześnie termin składania ofert o czas niezbędny na
wprowadzenie zmian w ofertach, jeżeli spełnione zostaną przesłanki określone w
art. 12a ust. 1 lub 2 Prawa zamówień publicznych.
6) Niezwłocznie po
zamieszczeniu w Biuletynie Zamówień Publicznych „ogłoszenia o zmianie
ogłoszenia zamieszczonego w Biuletynie Zamówień Publicznych zamawiający
zamieści informację o zmianach na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej
Strona WWW.
ROZDZIAŁ
9 WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium w niniejszym
przetargu.
ROZDZIAŁ
10 TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
10.1 Termin związania ofertą wynosi 30 dni.
10.2. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się
wraz z upływem terminu składania ofert.
ROZDZIAŁ 11 Opis sposobu przygotowania
oferty
1.
Przygotowanie oferty:
1) Wykonawca może złożyć
jedną ofertę, w formie pisemnej, w języku polskim, pismem czytelnym.
2) Koszty związane z
przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę.
3) Oferta oraz wymagane
formularze, zestawienia i wykazy składane wraz z ofertą wymagają podpisu osób
uprawnionych do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem
rejestracyjnym oraz przepisami prawa.
4) Oferta podpisana przez
upoważnionego przedstawiciela wykonawcy wymaga załączenia właściwego
pełnomocnictwa lub umocowania prawnego.
5) Oferta powinna zawierać
wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia, załączniki i inne dokumenty, o
których mowa w treści niniejszej specyfikacji.
6) Dokumenty winny być
sporządzone zgodnie z zaleceniami oraz przedstawionymi przez zamawiającego
wzorcami (załącznikami), zawierać informacje i dane określone w tych
dokumentach.
7) Poprawki w ofercie muszą
być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby/ osób podpisującej
ofertę.
8) Wszystkie strony oferty
powinny być spięte (zszyte) w sposób trwały, zapobiegający możliwości
dekompletacji zawartości oferty.
2. Sposób zaadresowania oferty:
1) Ofertę należy złożyć w
nieprzejrzystej, zamkniętej kopercie / opakowaniu w sposób gwarantujący
zachowanie poufności jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do
terminu otwarcia ofert.
2) Koperta / opakowanie
zawierające ofertę winno być zaadresowane do zamawiającego na adres podany w
punkcie 1 niniejszej specyfikacji i opatrzone nazwą, dokładnym adresem
wykonawcy oraz oznaczone w sposób następujący:
Dostawa
serwerów sprzętu komputerowego (terminalowego) wraz z oprogramowaniem na
potrzeby Szkół w Drezdenku. Nie otwierać przed
dniem 04.04.2014 9.30"
3) Zamawiający nie ponosi
odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z nienależytego oznakowania koperty /
opakowania lub braku którejkolwiek z wymaganych informacji.
ROZDZIAŁ 12 Miejsce i
termin składania i otwarcia ofert
1. Oferty
należy składać do dnia:
04,04,2014
do godz. 9.00
w siedzibie: Miejsko Gminny
Zespół Oświaty
ul.
Ogrodowa 1
66-530
Drezdenko
Sekretariat
2.
Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać
ofertę. Zmiana, jak i wycofanie oferty, wymagają zachowania formy pisemnej.
3. Oferty
zostaną otwarte dnia: 04,04,2014, o godz. 9.30
w siedzibie: Miejsko Gminny
Zespół Oświaty
ul.
Ogrodowa 1
66-530
Drezdenko
Sala
narad
ROZDZIAŁ
13 OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY
13.1. Cenę oferty należy podać w wartości netto i
brutto.
13.2. Cenę oferty należy ustalić w złotych
polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
13.3. Cena oferty zawiera dostawę sprzętu
komputerowego wraz z oprogramowaniem, instalację i szkolenie z obsługi urządzeń
zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ..
13.4. Wykonawca określi cenę ryczałtową brutto za całość zamówienia cyfrowo i słownie
biorąc pod
uwagę opis przedmiotu zamówienia, w złotych polskich (PLN).
13.5 Cenę brutto oferty, zawierającą VAT
(obliczona w Formularzu cenowym)- należy podać
w formularzu ofertowym.
13.6. Cena oferty będzie ryczałtem. Zgodnie z art.
632 Ustawy z 23.04.1964 r. – Kodeks cywilny
(Dz.U. Nr
16, poz.93 z późn. zm.) wynagrodzenie ryczałtowe
zostało określone następująco:
§1. Jeżeli strony umówiły się o wynagrodzenie ryczałtowe,
przyjmujący zamówienie nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w
czasie trwania umowy nie można było przewidzieć
rozmiaru lub kosztów prac.
§2. Jeżeli jednak wskutek zmiany stosunków, której nie
można było przewidzieć, wykonanie dzieła groziłoby przyjmującemu zamówienie
rażącą stratę, sąd może podwyższyć ryczałt lub rozwiązać
umowę.
13.7. Wykonawca ponosić będzie skutki błędów w
ofercie wynikających nieuwzględnienia okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę
zamówienia. W związku z powyższym od Wykonawcy wymagane jest bardzo szczegółowe
zapoznanie się z przedmiotem zamówienia, a także sprawdzenie warunków wykonania
zamówienia i skalkulowania ceny oferty z należytą starannością.
13.8 Wykonawca powinien zwrócić się do
Zamawiającego o wyjaśnienie ewentualnych rozbieżności w opisie przedmiotu
zamówienia stanowiącym załącznik do SIWZ.
13.9. Do porównania i oceny ofert Zamawiający
będzie brał pod uwagę cenę brutto.
13.10 Rozliczenie pomiędzy Wykonawcą a zamawiającym
prowadzone będą wyłącznie w PLN.
13.11. Jeżeli złożona oferta powodować
będzie powstanie obowiązku podatkowego Zamawiającego zgodnie z
przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego
nabycia towarów, Zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do oferowanej
ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z
obowiązującymi przepisami.
ROZDZIAŁ
14 INFORMACJE DOTYCZĄCE WALUT OBCYCH, W JAKICH MOGĄ BYĆ
PROWADZONE ROZLICZENIA MIĘDZY ZAMAWIAJĄCYM
A WYKONAWCĄ
Zamawiający nie przewiduje rozliczenia między
Zamawiającym, a Wykonawcą w innej walucie niż PLN.
ROZDZIAŁ
15 OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI
ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY
WYBORZE OFERTY WRAZ Z PODANIEM ZNACZENIA
TYCH KRYTERIÓW
ORAZ SPOSOBU OCENY OFERT
15.1. Przy wyborze oferty Zamawiający kierował się
będzie następującym kryterium i jego wagą:
kryterium:
cena oferty brutto – waga 100%
przy czym każdej ofercie
przyznana liczba punktów obliczona według następującego wzoru:
Cmin x 100
Pof =
------------------- pkt.
Cof
gdzie:
Pof -
liczba punktów przyznanych ofercie
Cmin - najniższa z oferowanych cen
Cof - cena rozpatrywanej oferty
15.2. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy,
którego oferta oceniona zgodnie z kryterium oceny ofert uzyska największą
liczbę punktów.
15.3. W
toku oceny złożonych ofert Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści
złożonych przez nich ofert.
15.4. Odrzucenie
oferty. W oparciu o art. 89 ust. 1 ustawy Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:
15.4.1. jest niezgodna z ustawą,
15.4.2. jej treść nie odpowiada treści specyfikacji
istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust.2 pkt 3 ustawy,
15.4.3. jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu
przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
15.4.4. zawiera rażąco niska cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
15.4.5. została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia,
15.4.6. zawiera błędy w obliczeniu ceny,
15.4.7. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie
zgodził się na poprawienie omyłki,
której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, jest nieważna na podstawie odrębnych
przepisów.
15.5. Ofertę
Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą, zgodnie z art.24 ust.4 ustawy.
15.6 Niezwłocznie
po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający jednocześnie zawiadomi
Wykonawców, którzy złożyli oferty, o:
15.6.1. Wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę), albo imię
i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania i adres Wykonawcy, którego
ofertę wybrano oraz uzasadnienie jej wyboru, oraz nazwy (firmy), albo
imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca
zamieszkania i adresy Wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację
przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączna punktację,
15.6.2. Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie
faktyczne i prawne,
15.6.3. Wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie
zamówienia, podając uzasadnienie
faktyczne i prawne,
15.6.4. Terminie, określonym zgodnie z art. 94 ust. 1 lub 2, po którego
upływie umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta.( zgodnie z
art.92 ustawy).
15.7. Niezwłocznie
po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zamieści informacje, o których
mowa w pkt 15.6.1. na stronie internetowej oraz w miejscu publicznym swojej
siedziby.
ROZDZIAŁ 16 INFORMACJA O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWIINY
ZOSTAĆ
DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W
SPRAWIE
ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
16.1. Miejsce i termin zawarcia umowy wyznacza
Zamawiający. O miejscu i terminie zawarcia umowy Wykonawca, którego oferta
została wybrana zostanie poinformowany odrębnym zawiadomieniem.
16.2. Umowa zostanie zawarta na ogólnych warunkach
określonych we wzorze umowy, który stanowi załącznik
nr 6 – 6b do SIWZ.
ROZDZIAŁ 17 Wymagania
dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy
Zamawiający nie przewiduje
wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
ROZDZIAŁ 18 POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ
PRZYSŁUGUJĄCYCH
WYKONAWCY W TOKU POSTĘPOWANIA O
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
18.1. Środki
ochrony prawnej przysługują wykonawcom, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma
lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w
wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy.
18.2. Środki
ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych
warunków zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę,
prowadzoną i ogłoszoną na stronie internetowej Urzędu Zamówień Publicznych
przez Prezesa Urzędu.
18.3. Odwołanie
przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego
podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do
której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.
18.4. Odwołanie przysługuje wyłącznie wobec
czynności:
18.4.1. opisu sposobu oceny dokonywania oceny
spełniania warunków udziału w postępowaniu,
18.4.2. wykluczenia
odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia,
18.4.3. odrzucenie
oferty odwołującego.
18.5. Odwołanie
wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej
opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego
certyfikatu.
18.6. Odwołujący
przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia
odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem
tego terminu. Domniemywa się, iż zamawiający mógł zapoznać się z treścią
odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego
kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia za pomocą faksu lub
drogą elektroniczną.
18.7. Odwołanie
wnosi się w terminie 5 dni od dnia
przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego
wniesienia – jeżeli zostały przesłane za pomocą faksu lub drogą elektroniczną,
albo w terminie 10 dni – jeżeli
zostały przesłane w inny sposób.
18.8. Odwołanie
wobec treści ogłoszenia i postanowień specyfikacji istotnych warunków
zamówienia, wnosi się w terminie 5 dni od
dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub
specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
18.9. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt 18.7 i 18.8 wnosi się w
terminie 5 dni od dnia w którym
powzięto lub przy zachowaniu należytej
staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących
podstawę jego wniesienia.
18.10. Odwołanie
powinno wskazywać czynności lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca
się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie, określać
żądanie oraz wskazywać okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniające wniesienie odwołania.
18.11. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej
stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu. Skargę wnosi się do
sądu okręgowego właściwego dla siedziby
zamawiającego.
18.12. Skargę
wnosi się za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w terminie 7 dni
od dnia doręczenia orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, przesyłając
jednocześnie jej odpis przeciwnikowi
skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne
z jej wniesieniem.
ROZDZIAŁ 19 OFERTY WARIANTOWE
Zamawiający
nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
ROZDZIAŁ 20
UMOWA RAMOWA
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
ROZDZIAŁ 21
AUKCJA ELEKTRONICZNA
Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
ROZDZIAŁ 22
ZWROT KOSZTÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału
w postępowaniu.
ROZDZIAŁ 23
WYKAZ ZAŁĄCZNIKÓW DO SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Zał. Nr 1 - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.
Zał. Nr 2 – Formularz oferty – wzór;
Zał. Nr 3 – oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania
Zał. Nr 4 – oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (art.22) – wzór;
Zał. Nr 8 - Oświadczenie dotyczące grupy kapitałowej
Zał. Nr 9 - Oświadczenie o nie zaleganiu podatku i składek ZUS
Zał. Nr 10 - Oświadczenie o ubezpieczeniu OC