Wykaz załączników do pobrania:
Drezdenko; 15.01.2015r.
Miejsko-Gminny Zespół
Oświaty
w Drezdenku
ul. Ogrodowa 1
66-530 Drezdenko
MODYFIKACJA NR 1 TREŚCI SWIZ
Znak sprawy:1/zp/mgzo/15
Dotyczy przetargu nieograniczonego na:
„Dostawę artykułów
spożywczych do stołówek szkolnych i przedszkola na terenie Gminy Drezdenko”
Zgodnie z art. 38 ust 4 ustawy
Prawo Zamówień Publicznych (Dz U z 2013 r., poz 907 ze zmianami) zmienia treść Specyfikacji Istotnych
Warunków Zamówienia.
1. W załącznikach do SIWZ -
artykuły spożywcze, załączniki od 4.0 do 4.9 ulegają korekcie i otrzymują
brzmienie zgodnie z załączonymi.
Drezdenko, 2015-01-15
/-/ Ewa Pręt
Drezdenko,
2015-01-08
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Numer
sprawy: 1/zp/mgzo/15. Nazwa zadania: „Dostawa artykułów spożywczych do stołówek szkolnych i przedszkola na
terenie Gminy Drezdenko”
I. Nazwa (firma) i adres
zamawiającego:
Nazwa zamawiającego: Miejsko-
Gminny Zespół Oświaty
Adres zamawiającego: Ogrodowa 1
Kod Miejscowość: 66-530 Drezdenko
Telefon: 95 7638102
Faks: 95 7620850
Adres strony internetowej: www.oswiata.drezdenko.pl
Adres poczty elektronicznej: mgzo@oswiata.drezdenko.pl
Godziny urzędowania: Poniedziałek – Piątek 7.00 – 15.00
II. Tryb udzielenia zamówienia
1. Postępowanie prowadzone jest zgodnie z
przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych - tekst jednolity wprowadzony Obwieszczeniem Marszałka Sejmu z dnia 8
czerwca 2010 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy - Prawo zamówień
publicznych, opublikowany w Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, Nr 161, poz.
1078, Nr 182, poz. 1228, z 2011 r. Nr 5, poz. 13, Nr 28, poz. 143, Nr 87, poz.
1) Rozporządzenie Prezesa
Rady Ministrów 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może
żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być
składane (Dz. U. z 2009 r. Nr 226, poz. 1817),
2) Rozporządzenie Prezesa
Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2009 r. w sprawie średniego kursu złotego w
stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień
publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 224 poz. 1796),
3) Rozporządzenie Prezesa
Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2009 r. w sprawie kwot wartości zamówień oraz
konkursów, od których jest uzależniony obowiązek przekazywania ogłoszeń
Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich.(Dz. U. z 2009 r. Nr 224
poz. 1795).
2. Postępowanie
prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej
poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień
publicznych.
3. Podstawa prawna wyboru trybu
udzielenia zamówienia publicznego: art. 10 ust. 1 oraz art. 39 - 46 Prawa zamówień publicznych.
4. W zakresie nieuregulowanym w niniejszej
specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zastosowanie mają przepisy ustawy
Prawo zamówień publicznych.
III. Opis przedmiotu zamówienia
według
załączników 4.0-4.9 , jednocześnie informując że każdy z wybranych załączników
należy wypełnić w każdej pozycji ( załączniki nie wypełnione w całości będą
podlegały odrzuceniu)
2. Opis
przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem
zamówienia jest „Zakup wraz z dostawą artykułów spożywczych do stołówek
szkolnych i przedszkola na terenie
Drezdenka”
Kody Wspólnego Słownika Zamówień:
·
CPV
15300000- 1 „WARZYWA ,OWOCE I PODOBNE PRODUKTY”
·
CPV
15200000-0 „RYBY PRZETWORZONE I KONSERWOWANE”
·
CPV
15500000-3 „ PRODUKTY MLECZARSKIE”
·
CPV
15400000-2 „OLEJ I TŁUSZCZE ZWIERZĘCE”
·
CPV 15600000-4 „PRODUKTY PRZEMIAŁU ZIARNA
,SKROBI I PRODUKTÓW SKROBIOWYCH”
·
CPV 15200000-0 „RYBY PRZETWORZONE I
KONSERWOWANE”
·
CPV 15810000-9 „ PIECZYWO, świeże wyroby
piekarskie i ciastkarskie”
·
CPV 15800000-6 „RÓŻNE PRODUKTY SOŻYWCZE”
·
CPV 15100000-9 „PRODUKTY ZWIERZĘCE, MIĘSO I
PRODUKTY MIĘSNE”
·
CPV
03100000- - „JAJA”
3. Zamawiający nie dopuszcza
możliwości składania ofert wariantowych.
4.
Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej
5.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości
udzielenia zamówień
uzupełniających.
6. Informacja na temat możliwości powierzenia przez wykonawcę
wykonania części lub całości zamówienia podwykonawcom:
Wykonawca nie może powierzyć wykonanie części lub całości
niniejszego zamówienia
podwykonawcom.
7. Wymagania
stawiane wykonawcy:
7.1 Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami
technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia.
7.2
Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy,
7.3 Ustalenia
i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego
z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy.
7.4 Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone
przez wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
8. Wymagania
organizacyjne
Dostawa
produktów żywnościowych wymienionych w załącznikach 4.0- 4.9 odbywać się będzie
na życzenie Zamawiającego, w dniach nauki szkolnej w godzinach 7:00- 10:00 na podstawie
wcześniejszego zamówienia telefonicznego lub innego środka przekazu .
9. Wymagania dot. gwarancji
Towar w
pierwszym gatunku, z co najmniej 5 dniowym terminem ważności do spożycia,
dostarczany w pojemnikach – opakowaniach zgodnych z wymogami inspekcji
sanitarnej.
10. Ewentualne, użyte nazwy własne należy
czytać jako takie lub równoważne.
IV. Termin wykonania zamówienia: od chwili podpisania umowy do
31.12.2015 r.
V. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania
oceny spełnienia tych warunków
1. O
udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają
warunki, dotyczące:
1) posiadania
uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy
prawa nakładają obowiązek ich posiadania, działalność prowadzona na potrzeby
wykonania przedmiotu zamówienia
nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.
2)
posiadania wiedzy i doświadczenia
3) dysponowania odpowiednim potencjałem
technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
3. Z udziału
w niniejszym postępowaniu wyklucza się wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu
na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych. załącznik nr 3
4. Ofertę
wykonawcy wykluczonego uważa się za odrzuconą.
5.
Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:
1) jest niezgodną z ustawą.
2) jej treść nie odpowiada
treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust.
2 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych.
3) jej złożenie stanowi
czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej
konkurencji.
4) zawiera rażąco niską
cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
5) została złożona przez
wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
6) zawiera błędy w
obliczeniu ceny.
7) wykonawca w terminie 3
dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o
której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych
8) jest nieważna na
podstawie odrębnych przepisów,
6. Ocena
spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o
złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu oświadczenia oraz dokumenty ( spełnia/ nie spełnia).
VI. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć
wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu
A. Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki:
A.1) Formularz ofertowy – wypełniony
na załączonym druku i podpisany przez wykonawcę zał. nr 1
A.2) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z
art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych. zał.
nr 2
A.3) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o
udzielenie zamówienia z art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych zał. nr 3
A.4) formularz cenowy wypełniony i podpisany przez wykonawcę – zał. nr 4.0- 4.9
A5) Wzór umowy- parafowany przez wykonawcę zał.
nr 5 ( umowa zostanie zawarta oddzielnie na każdą z czterech placówek: Szkoła
Podstawowa nr 1;Szkoła Podstawowa nr 3; Gimnazjum nr 1 ; Publiczne
Przedszkole).
A6) oświadczenie dotyczące grupy kapitałowej – zał. nr 6
B. Wykonawca
zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
b.1) Składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym
ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości -
wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na
ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
3) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie -
wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
C. W
przypadku, kiedy ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia (konsorcjum / spółka cywilna), musi ona spełniać następujące
warunki:
c.1) Oferta winna być podpisana przez ustanowionego pełnomocnika
do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i
zawarcia umowy.
c.2) Stosowne pełnomocnictwo / upoważnienie wymaga podpisu prawnie
upoważnionych przedstawicieli każdego z wykonawców występujących wspólnie -
należy załączyć do oferty.
c.3) Oferta winna zawierać: oświadczenia i dokumenty opisane w
pkt. (VI a) dla każdego partnera z osobna, pozostałe dokumenty
składane są wspólnie.
D. Postanowienia dotyczące składanych dokumentów
D.1) Dokumenty w niniejszym postępowaniu mogą być składane w
oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub
osobę / osoby uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem "za zgodność z
oryginałem".
D.2) Oferta, wszystkie wymagane załączniki, składane dokumenty
oraz oświadczenia podpisane przez upoważnionego przedstawiciela wykonawcy
wymagają załączenia właściwego pełnomocnictwa lub umocowania prawnego.
D.3) Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z
tłumaczeniem na język polski..
D.4) Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub
notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez
wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej
prawdziwości.
VII. Informacja o sposobie porozumiewania się zamawiającego z
wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie
osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami
1. Zasady i
formy przekazywania oświadczeń, wniosków i innych:
1) Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia
oraz informacje zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie. Pisma do
zamawiającego należy kierować na:
adres
zamawiającego podany w pkt. I
niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
2) Inne dopuszczalne formy porozumiewania się z
wykonawcami:
a)
Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się za pomocą faksu podanego w pkt. I niniejszej specyfikacji
istotnych warunków
zamówienia – (95 7620850).
b)
Zamawiający dopuszcza możliwość porozumiewania się drogą elektroniczną na adres
poczty elektronicznej podany w pkt. I
niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia - e-mail mgzo@oswiata.drezdenko.pl
3) W przypadku, gdy
przesłane za pomocą faksu oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz inne
dokumenty w niniejszym postępowaniu będą nieczytelne zamawiający może się
zwrócić o ponowne ich przesłanie za pomocą innego z wymienionych w niniejszej
specyfikacji sposobów.
2. Osoby
uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami
1) Osobą ze strony zamawiającego upoważnioną do
kontaktowania się z wykonawcami jest:
stanowisko dyrektor
imię i
nazwisko Ewa Pręt
tel. 95 7638102
fax. 95 7620850
w terminach
godz. pomiędzy
2) Osobą ze strony zamawiającego upoważnioną do
potwierdzenia wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz innych informacji
przekazanych za pomocą faksu lub drogą elektroniczną jest:
stanowisko dyrektor
imię i
nazwisko Ewa Pręt
tel. 95 7638102
fax. 95 7620850
w terminach
w godzinach pracy
zamawiającego
3.
Wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
1) wykonawca może zwrócić
się do zamawiającego o wyjaśnienie treści niniejszej specyfikacji istotnych
warunków zamówienia. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie wszystkim
wykonawcom, którym przekazał specyfikację istotnych warunków zamówienia nie
później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, z zastrzeżeniem pkt.2.
2) Jeżeli wniosek o
wyjaśnienie treści specyfikacji wpłynie do zamawiającego później niż do końca
dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego (pkt.
XI niniejszej specyfikacji) terminu składania ofert lub dotyczy udzielonych
wyjaśnień, zamawiający może udzielić wyjaśnień lub pozostawić wniosek bez
rozpoznania.
3) Ewentualna zmiana terminu
składania ofert nie powoduje przesunięcia terminu, o którym mowa w pkt. 2, po upłynięciu, którego
zamawiający może pozostawić wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji bez
rozpoznania.
4) Treść zapytań oraz
udzielone wyjaśnienia zostaną jednocześnie przekazane wszystkim wykonawcom,
którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia, bez ujawniania
źródła zapytania oraz zamieszczone na stronie internetowej Strona WWW.
5) Nie udziela się żadnych
ustnych i telefonicznych informacji, wyjaśnień czy odpowiedzi na kierowane do
zamawiającego zapytania w sprawach wymagających zachowania pisemności
postępowania.
6) Zamawiający nie przewiduje zorganizowania
zebrania z wykonawcami.
4. Modyfikacja
treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
1) W uzasadnionych
przypadkach zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmodyfikować
treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
2) Wprowadzone w ten sposób
modyfikacje, uzupełnienia i ustalenia lub zmiany, w tym zmiany terminów,
przekazane zostaną wszystkim wykonawcom, którym przekazano specyfikację
istotnych warunków zamówienia oraz zamieszczone zostaną na stronie internetowej
Strona WWW.
3) Wszelkie modyfikacje, uzupełnienia i ustalenia oraz zmiany, w
tym zmiany terminów, jak również
pytania wykonawców wraz z wyjaśnieniami stają się integralną częścią
specyfikacji istotnych warunków zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert.
Wszelkie prawa i zobowiązania wykonawcy odnośnie wcześniej ustalonych terminów
będą podlegały nowemu terminowi.
4) Jeżeli wprowadzona
modyfikacja treści specyfikacji nie prowadzi do zmiany treści ogłoszenia
zamawiający może przedłużyć termin składania ofert o czas niezbędny na
wprowadzenie zmian w ofertach, jeżeli będzie to niezbędne.
5) Jeżeli wprowadzona
modyfikacja treści specyfikacji prowadzi do zmiany treści ogłoszenia
zamawiający zamieści w Biuletynie Zamówień Publicznych „ogłoszenie o zmianie
głoszenia zamieszczonego w Biuletynie Zamówień Publicznych",
przedłużając jednocześnie termin składania ofert o czas niezbędny na
wprowadzenie zmian w ofertach, jeżeli spełnione zostaną przesłanki określone w
art. 12a ust. 1 lub 2 Prawa zamówień publicznych.
6) Niezwłocznie po
zamieszczeniu w Biuletynie Zamówień Publicznych „ogłoszenia o zmianie
ogłoszenia zamieszczonego w Biuletynie Zamówień Publicznych zamawiający
zamieści informację o zmianach na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej
Strona WWW.
VIII. Wymagania dotyczące wadium
1. Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
IX. Termin
związania ofertą
1. Bieg
terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
2. Wykonawca
pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu składania ofert
tj. do dnia 18.02.2015r.
3. W
uzasadnionych przypadkach, na co najmniej 3 dni przed upływem terminu związania
ofertą zamawiający może tylko raz zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody
na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
4. Wykonawca
może przedłużyć termin związania ofertą samodzielnie, zawiadamiając o tym
zamawiającego.
5.Jeżeli przedłużenie terminu związania ofertą dokonywane jest po
wyborze oferty najkorzystniejszej, obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego
przedłużenia dotyczy jedynie wykonawcy, którego oferta została wybrana jako
najkorzystniejsza.
X. Opis sposobu przygotowania oferty
1.
Przygotowanie oferty:
1) Wykonawca może złożyć
jedną ofertę na każdą część zamówienia,
w formie pisemnej, w języku polskim, pismem czytelnym.
2) Koszty związane z
przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę.
3) Oferta oraz wymagane
formularze, zestawienia i wykazy składane wraz z ofertą wymagają podpisu osób
uprawnionych do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem
rejestracyjnym oraz przepisami prawa.
4) Oferta podpisana przez
upoważnionego przedstawiciela wykonawcy wymaga załączenia właściwego
pełnomocnictwa lub umocowania prawnego.
5) Oferta powinna zawierać
wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia, załączniki i inne dokumenty, o
których mowa w treści niniejszej specyfikacji.
6) Dokumenty winny być
sporządzone zgodnie z zaleceniami oraz przedstawionymi przez zamawiającego
wzorcami (załącznikami), zawierać informacje i dane określone w tych
dokumentach.
7) Poprawki w ofercie muszą
być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby/ osób podpisującej
ofertę.
8) Wszystkie strony oferty
powinny być spięte (zszyte) w sposób trwały, zapobiegający możliwości
dekompletacji zawartości oferty.
2. Sposób zaadresowania oferty:
1) Ofertę należy złożyć w
nieprzejrzystej, zamkniętej kopercie / opakowaniu w sposób gwarantujący
zachowanie poufności jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do
terminu otwarcia ofert.
2) Koperta / opakowanie
zawierające ofertę winno być zaadresowane do zamawiającego na adres podany w punkcie 1 niniejszej specyfikacji i
opatrzone nazwą, dokładnym adresem wykonawcy oraz oznaczone w sposób
następujący:
„Oferta – Zakup wraz z dostawą artykułów spożywczych do stołówek
szkolnych i przedszkola na terenie
Drezdenka”
Nie otwierać przed 2015-01-19, godz. 9.00"
3) Zamawiający nie ponosi
odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z nienależytego oznakowania koperty /
opakowania lub braku którejkolwiek z wymaganych informacji.
XI. Miejsce, termin składania i otwarcia ofert
1. Oferty
należy składać do dnia: 2015-01-19 do
godz. 9.00
w siedzibie: Miejsko Gminny
Zespół Oświaty
ul.
Ogrodowa 1
66-530
Drezdenko
Sekretariat
2. Wykonawca
może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę.
Zmiana, jak i wycofanie oferty, wymagają zachowania formy pisemnej.
3. Oferty
zostaną otwarte dnia: 2015-01-19, o
godz. 9.00
w siedzibie: Miejsko Gminny
Zespół Oświaty
ul.
Ogrodowa 1
66-530
Drezdenko
Sala narad
XII. Opis sposobu obliczenia ceny:
3. cena może być tylko
jedna.
4. cena nie ulega zmianie,
przez okres ważności oferty ( związania ofertą).
5. cenę za
wykonanie przedmiotu zamówienia
należy przedstawić w „Formularzu ofertowym" - Zał. nr 1 stanowiącym
załącznik do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia., zgodnie z cenami zawartymi w
załącznikach 4.0-4.9
6. zaokrąglenie
cen w złotych należy dokonać do dwóch miejsc po przecinku według zasady, że
trzecia cyfra po przecinku od 5 w górę powoduje zaokrąglenie drugiej cyfry po
przecinku w górę o 1. Jeśli trzecia cyfra po przecinku jest niższa od 5 zostaje
skreślona, a druga cyfra po przecinku nie ulega zmianie.
XIII. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy
wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert
1. Kryteria
oceny ofert - zamawiający uzna oferty za spełniające wymagania i przyjmie do
szczegółowego rozpatrywania, jeżeli:
1.1. oferta, spełnia wymagania określone niniejszą specyfikacją,
1.2. oferta została złożona, w określonym przez zamawiającego
terminie,
1.3. wykonawca przedstawił ofertę zgodną co do
treści z wymaganiami zamawiającego.
2. Kryteria
oceny ofert - stosowanie matematycznych obliczeń przy ocenie ofert, stanowi
podstawową zasadę oceny ofert, które oceniane będą w odniesieniu do
najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez wykonawców w zakresie
każdego kryterium.
3. Za
parametry najkorzystniejsze w danym kryterium, oferta otrzyma maksymalną ilość
punktów ustaloną w poniższym opisie, pozostałe będą oceniane odpowiednio -
proporcjonalnie do parametru najkorzystniejszego, wybór oferty dokonany
zostanie na podstawie opisanych kryteriów i ustaloną punktację: punktacja 0-100
(100%=100pkt).
4. Wybór
oferty zostanie dokonany w oparciu o przyjęte w niniejszym postępowaniu
kryteria oceny ofert przedstawione poniżej
Lp 1 |
Nazwa kryterium cena |
Waga kryterium 100 |
Szczegółowy opis, wzór Ob.= On : Ob. X 100 |
Uwagi, objaśnienia On. – oferta o najniższej
cenie Ob. – oferta badana |
5. Oferta
wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania określone w każdym kryterium
otrzyma maksymalną liczbę punktów. Pozostałym wykonawcom, wypełniającym
wymagania kryterialne przypisana zostanie odpowiednio mniejsza (proporcjonalnie
mniejsza) liczba punktów. Wynik będzie traktowany jako wartość punktowa oferty.
6. Wynik- oferta, która przedstawia
najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o
ustalone kryteria) zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty
zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Realizacja
zamówienia zostanie powierzona wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą ilość
punktów.
7.
Zamawiający nie przewiduje
przeprowadzenia aukcji elektronicznej w celu wyboru najkorzystniejszej spośród ofert uznanych za ważne,
XIV. Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione
po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
1. Umowa w
sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie z uwzględnieniem
postanowień wynikających z treści niniejszej specyfikacji oraz danych zawartych
w ofercie.
2. Zamawiający podpisze umowę z wykonawcą,
który przedłoży najkorzystniejszą ofertę.
3.
Zamawiający niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zawiadomi
wykonawców podając w szczególności:
1) nazwę (firmę), siedzibę i
adres wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz uzasadnienie jej wyboru, a także
nazwy (firmy), siedziby i adresy wykonawców, którzy złożyli oferty wraz z
punktacją przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację.
2) uzasadnienie faktyczne i
prawne wykluczenia wykonawców, jeżeli takie będzie miało miejsce,
3) uzasadnienie faktyczne i
prawne odrzucenia ofert, jeżeli takie będzie miało miejsce.
4) termin po upływie,
którego możliwe będzie zawarcie umowy.
4.
Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie:
1) zamieszczone w siedzibie
zamawiającego poprzez wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń,
2) zamieszczone na stronie
internetowej zamawiającego - Strona
WWW,
5. O
unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zamawiający
zawiadomi równocześnie wszystkich wykonawców, którzy:
1) ubiegali się o udzielenie
zamówienia - w przypadku unieważnienia postępowania przed upływem terminu
składania ofert
2) złożyli oferty - w
przypadku unieważnienia postępowania po upływie terminu składania ofert podając
uzasadnienie faktyczne i prawne.
6. W
przypadku unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający na
wniosek wykonawcy, który ubiegał się o udzielenie zamówienia, zawiadomi o wszczęciu
kolejnego postępowania, które dotyczy tego samego przedmiotu zamówienia lub
obejmuje ten sam przedmiot zamówienia.
7. Umowa
zostanie zawarta w formie pisemnej:
1) w terminie 5 dni od dnia
przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zostało
ono przesłane faksem lub drogą elektroniczną, lub
2) w terminie 10 dni od
dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli
zostało ono przesłane pisemnie,
3) w przypadku gdy, w
postępowaniu złożona została tylko jedna oferta lub nie odrzucono żadnej oferty
oraz nie wykluczono żadnego wykonawcy, możliwe jest zawarcie umowy przed
upływem ww. terminów.
8. O miejscu
i terminie podpisania umowy zamawiający powiadomi wybranego wykonawcę.
9. W
przypadku, gdy okaże się, że wykonawca, którego oferta została wybrana będzie
uchylał się od zawarcia umowy zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą
spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba, że
zachodzi jedna z przesłanek unieważnienia postępowania.
XV. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy
Zamawiający nie przewiduje
wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
XVI.
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej
umowy
Postanowienia umowy zawarto w:
wzorze umowy, który
stanowi załącznik numer: załącznik nr 5
XVII. Pouczenie o środkach ochrony prawnej.
1. Środki ochrony prawnej (Odwołanie, Skarga do
Sądu) w niniejszym postępowaniu przysługują wykonawcom, a także innym podmiotom,
jeżeli mają lub miały interes w uzyskaniu niniejszego zamówienia lub poniosły
lub mogą ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów
ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Wobec
ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków
zamówienia środki ochrony prawnej przysługują również organizacjom wpisanym
na listę organizacji uprawnionych do wnoszenia środków ochrony prawnej
prowadzoną przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
3. W
niniejszym postępowaniu odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności:
1) opisu sposobu
dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu,
2) wykluczenia
odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia,
3) odrzucenia oferty
odwołującego
W
pozostałych przypadkach odwołanie nie przysługuje.
4. W przypadku:
1) niezgodnej z przepisami
ustawy czynności podjętej przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie
zamówienia, lub
2) zaniechania czynności,
do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy,
na które
nie przysługuje w niniejszym postępowaniu odwołanie wykonawca może w terminie
przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować o nich zamawiającego. W
przypadku uznania zasadności przekazanej informacji zamawiający powtórzy
czynność albo dokona czynności zaniechanej, informując o tym wykonawców.
5. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub
zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z
przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie
oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie
odwołania.
6. Odwołanie
wnosi się w terminie:
1) 5 dni od dnia
przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego
wniesienia, jeżeli zostało ono przesłane faksem lub drogą elektroniczną,
lub
2) 10 dni od dnia
przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego
wniesienia, jeżeli zostało ono przesłane pisemnie,
7. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o
zamówieniu lub wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
wnosi się w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie
Zamówień Publicznych lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie
internetowej zamawiającego - Strona
WWW.
8. Odwołanie
wobec czynności innych niż określone w pkt. 6, 7 wnosi się w terminie 5 dni od
dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było
powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
9. Jeżeli
zamawiający mimo takiego obowiązku nie przesłał wykonawcy zawiadomienia o
wyborze oferty najkorzystniejszej odwołanie wnosi się nie później niż w
terminie:
1) 15 dni od dnia
zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o udzieleniu
zamówienia.
2) 1 miesiąca od dnia
zawarcia umowy, jeżeli zamawiający nie zamieścił w Biuletynie Zamówień
Publicznych ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.
10. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym
podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego
certyfikatu.
11. Odwołujący przesyła kopię odwołania
zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby
mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Przesłanie
kopii odwołania może nastąpić pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną.
12. Brak
przekazania zamawiającemu kopii odwołania, w sposób oraz w terminie określonym
powyżej, stanowi jedną z przesłanek odrzucenia odwołania przez Krajową Izbę
Odwoławczą.
13. W
przypadku wniesienia odwołania wobec treści ogłoszenia o zamówieniu lub
postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia zamawiający może
przedłużyć termin składania ofert.
14. W
przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu
związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Krajową Izbę
Odwoławczą orzeczenia.
15. Kopię
odwołania zamawiający:
1) przekaże niezwłocznie
innym wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
2) zamieści również na
stronie internetowej - Strona
WWW, jeżeli odwołanie dotyczy treści ogłoszenia o zamówieniu lub postanowień
specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
wzywając
wykonawców do przystąpienia do postępowania odwoławczego.
16. Przystąpienie do postępowania odwoławczego
wykonawca wnosi w terminie 3 dni od dnia otrzymania kopii odwołania, wskazując
stronę, do której przystępuje, i interes w uzyskaniu rozstrzygnięcia na korzyść
strony, do której przystępuje.
17. Przystąpienie
do postępowania odwoławczego doręcza się Prezesowi Krajowej Izby Odwoławczej w
formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem
elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, a
jego kopię przesyła się zamawiającemu oraz wykonawcy wnoszącemu odwołanie.
18. Odwołanie
podlegać będzie rozpoznaniu przez Krajową Izbę Odwoławczą, jeżeli nie zawiera
braków formalnych oraz uiszczono wpis od odwołania.
19. Na
orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania
odwoławczego przysługuje skarga do Sądu.
20. Pozostałe
informacje dotyczące środków ochrony prawnej znajdują się w Dziale VI Prawa
zamówień publicznych „Środki ochrony prawnej", art. od 179 do 198g.
XVIII. Postanowienia końcowe
1.
Uczestnicy postępowania mają prawo wglądu do treści protokołu postępowania,
ofert od chwili ich otwarcia w trakcie prowadzonego postępowania za wyjątkiem
dokumentów stanowiących załączniki do protokołu (jawne po zakończeniu
postępowania) oraz stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów
o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji zastrzeżonych przez uczestników
postępowania.
2.
Udostępnienie dokumentów odbywać się będzie wg poniższych zasad:
- zamawiający udostępnia wskazane dokumenty po złożeniu pisemnego
wniosku
- zamawiający wyznacza termin, miejsce oraz zakres udostępnianych
dokumentów
- udostępnienie dokumentów odbywać się będzie w obecności
pracownika zamawiającego
- wykonawca nie może samodzielnie kopiować lub utrwalać treści
złożonych ofert, za pomocą urządzeń lub środków technicznych służących do
utrwalania obrazu
- udostępnienie może mieć miejsce w siedzibie zamawiającego oraz w
czasie godzin jego pracy urzędowania.
3. Na wniosek
wykonawcy zamawiający prześle kopię protokołu lub załączników pocztą, faksem lub
drogą elektroniczną, z zastrzeżeniem, że jeżeli z przyczyn technicznych
przesłanie kopii dokumentów będzie
znacząco utrudnione zamawiający poinformuje o tym wykonawcę oraz wskaże sposób,
w jaki mogą one być udostępnione.
4. W sprawach
nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych,
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 26 października 2010 r. w sprawie
protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (Dz. U. 2010 nr 223
poz. 1458) oraz Kodeks Cywilny.
5.
Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
Ewa Pręt
____________________________________
Kierownik
zamawiającego